Nocny dyżur i formularz, który otworzył drzwi

Répondre
26jeane
nouveau membre
nouveau membre

Jestem pielęgniarzem. Pracuję na SORze, w dużym szpitalu na obrzeżach miasta. Wiecie, co to znaczy? Nocne zmiany, krew, płacz, pacjenci, którzy myślą, że czekanie dwie godziny na szpitalną podłogę to zamach na ich wolność. I cisza. Taka dziwna, niepokojąca cisza między syrenami, gdy nagle wszyscy zasypiają, a ty siedzisz za biurkiem i patrzysz w monitor. Nie ma już siły na nic. Nawet kawa nie smakuje. To właśnie podczas jednej z takich nocy – między trzecią a czwartą nad ranem, gdy światło jarzeniówek przypominało scenę z horroru – sięgnąłem po telefon.

Nie wiem, co chciałem znaleźć. Może ucieczkę. Może coś, co wyrwie mnie z tego szarego, sterylnego świata. Przeglądałem strony, czytałem głupoty. I wtedy trafiłem na coś, co brzmiało znajomo. Kliknąłem. Strona była prosta, kolorowa, bez tych wszystkich medycznych bieli. I zobaczyłem przycisk. Nie zastanawiałem się długo. Wypełniłem formularz. Vavada rejestracja zajęła mi może dwie minuty. Login, hasło, email – gotowe. Nie pytali o dyplom, o zaświadczenia, o to, ile zarabiam. Po prostu – wpuścili mnie.

Wpłaciłem sto złotych. Tyle, co dwie godziny mojej nocy. Pomyślałem – przegram, trudno. I tak bym wydał na głupoty, których nie pamiętam.

Zacząłem od automatu, który wyglądał znajomo – jakieś owoce, siódemki, dzwonki. Stawka dwa złote za spin. Kręciłem między wezwaniami. Raz zerknąłem na ekran, raz na korytarz. Po godzinie miałem osiemdziesiąt złotych. Dół. Nic strasznego. Ale nie zamknąłem. Coś mnie trzymało. Może ta dziwna nadzieja, że w tym białym, jałowym miejscu może zdarzyć się coś kolorowego.