Fruits frais dans un pain?

nelias
membre assidu
membre assidu

Bonjour à tous, ma mère ma amené environ 2kg de bleuet sauvages (myrtille) frais et j'aimerais en utiliser pour faire un pain.

Cependant, je ne trouve que des recettes ou des allusions a des fruits séchés dans la fabrication de pain.

Est-ce possible d'ajouter des fruits frais dans nos recettes de pain?
Je voudrais essayer de remplacer les raisins par des bleuets dans ma recette de pain aux raisins.

Est-ce que cela marcherais ou je vais gaspiller de si bon bleuets?

Merci
Image
Calou
animatrice
animatrice

je pense que le principal problème sera lié à l'eau contenue dans les fruits frais : cela risque de détremper la pâte.
Cecid dit, dans le Lot où j'ai passé une bonne partie de mon enfance, on faisait un "prunat" : de la pâte à pain, des prunes dénoyautées et un peu de sucre, de nouveau pâte à pain : rien à voir avec le pain que je fais maintenant, mais en dessert, très bon. Et humide.
A voir, donc, avec des myrtilles !
mireille
référente
référente
Localisation : Belgique - Une commune au sud de Bruxelles ( la 17ème)

Moi j'oserais mais je n'ajouterais pas mes fruits n'importe quand. Au moment du façonnage en même temps que les rabats , j'ajouterais mes myrtilles. Comme je fais des rabats en douceur et pas en force, cela fonctionne. Je ne l'ai jamais fait avec des myrtilles fraîches mais avec des autres fruits oui. Cela te donne un pain fruité et c'est délicieux.
Il se peut que la mie prenne de la couleur mais où est l'ennui. Ce qu'il faut vérifier que ce pain soit un peu sucré pour peu que le fruit ne le soit pas. Les pains fruités fonctionnent très bien avec un peu de seigle dans la pâte (un peu si tu n'as pas l'habitude de l'employer) ou bien une autre farine plus riche en fibres
Marche avec des sandales jusqu'à ce que la sagesse te procure des souliers.
[Avicenne]

mireille
Calou
animatrice
animatrice

et, Mireille, ta pâte n'est pas humide pour autant ? parce que c'est comme ça qu'on procède dans le prunat : on met les fruits au moment du façonnage et pas avant.
cela m'ouvre des perspectives alors !
mireille
référente
référente
Localisation : Belgique - Une commune au sud de Bruxelles ( la 17ème)

Ah oui, le pain fait un peu gâteau. Il faut faire des petits pains mais c'est délicieux. Ne pas prendre des fruits abîmés aussi ou trop avancés. Personnellement, j'ajoute toujours des farines plus fibreuses donc complètes pour maintenir. Jamais du grand epeautre car il s'étale. Le seigle a tendance à le faire aussi mais il apporte du moelleux. Le petit epeautre de Provence.
A l'occasion, si tu trouves en bio de la farine de raisins de pépins ou de Souchet, je te conseille d'essayer d'en mettre un peu. La première est brune mais c'est un cocktail de vitamines

Avec les abricots secs moelleux, des pommes, des prunes secs moelleux, des poires, on obtient de très bonnes choses. Avec l'abricot souffré, il y a intérêt à le faire tremper. Nous adorons au petit-déjeuner
Marche avec des sandales jusqu'à ce que la sagesse te procure des souliers.
[Avicenne]

mireille
nelias
membre assidu
membre assidu

Merci beaucoup Mireille et Calou....je vais me lancer ce week-end et je vais vous revenir avec les résultats!
Image
Lilyparker
membre assidu
membre assidu

Manage your healthcare dollars effortlessly through Activate.uhc.com card balance From checking balances to monitoring transactions, this secure platform helps you stay organized and in control of your healthcare spending.
The Activate.uhc.com card balance portal makes benefit tracking simple. Log in to view available funds, track purchases, and manage your card securely, offering convenience and peace of mind for all users.
Stay connected to your healthcare resources with Activate.uhc.com card balance This user-friendly platform allows you to check balances, monitor spending, and manage benefits anytime, anywhere.
Using Activate.uhc.com card balance, you can securely log in to manage your healthcare card, check available funds, and track expenses. It’s a simple way to keep healthcare costs organized and under control.
Keep track of your healthcare benefits easily with Activate.uhc.com card balance. This secure portal lets you view funds, monitor usage, and manage expenses, ensuring smooth and stress-free healthcare management for everyone.
Lilyparker
membre assidu
membre assidu

With Activate.uhc.com card balance, managing healthcare expenses is quick and secure. Log in to check available funds, track purchases, and stay informed about your benefits, making financial management simple for all users.
Easily access your healthcare benefits through Activate.uhc.com card balancee. This convenient platform helps you check balances, monitor spending, and manage your card online, ensuring you’re always in control of your healthcare dollars.
Accessing your healthcare benefits is easy with Activate.uhc.com card balance Quickly check available funds, track spending, and manage your card online, making healthcare expense management simple and convenient for everyone.
Easily check your healthcare funds with Activate.uhc.com card balance This secure portal helps you view available benefits, track spending, and manage your card online, making healthcare expense management simple, convenient, and stress-free for everyone.
Lilyparker
membre assidu
membre assidu

Check your healthcare funds easily with Activate.uhc.com card balance This secure portal lets you view benefits, track spending, and manage your card online, making healthcare expense management simple and convenient for everyone.
Stay informed about your healthcare resources using Activate.uhc.com card balance Log in to review available funds, monitor transactions, and manage benefits securely, ensuring peace of mind and easy access to your healthcare dollars anytime.
With Activate.uhc.com card balance, you can quickly check available funds, track purchases, and manage benefits online. It’s designed to make healthcare expense management stress-free and accessible for all users in one convenient place.
Simplify healthcare management with Activate.uhc.com card balance Securely log in to view funds, monitor usage, and manage benefits, ensuring you always know how much is available for your medical expenses.
Accessing your healthcare benefits is easy with Activate.uhc.com card balance Quickly check available funds, track spending, and manage your card online, making healthcare expense management simple and convenient for everyone.
Lilyparker
membre assidu
membre assidu

Activate your device quickly with Amazon com code activation Enter the secure code, connect to your Amazon account, and enjoy instant access to Prime Video, apps, and personalized entertainment, making streaming simple and convenient for everyone.
WithAmazon com code activation, linking your device is fast and secure. Enter the code provided, sign in, and unlock access to Prime Video, apps, and personalized features, ensuring smooth entertainment setup for all users.
Simplify your streaming setup using Amazon com code activation This easy process lets you connect devices, access Prime Video, and enjoy your favorite shows without hassle, making entertainment convenient and stress-free for everyone.
Répondre